جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - Fri 9 May 2025
  • درباره ما
قرض الحسنه
×

پایگاه تخصصی علمی و پژوهشی قرض‌الحسنه

قرض الحسنه
https://qardalhasan.ir/x3nq
  1. صفحه اصلی
  2. مرجعیت علمی
  3. پایان نامه
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

نقش تبلیغات تلویزیونی بر سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه بانک تجارت طی سال‌های 1388- 1386

نوع سند: پایان نامه
کلیدواژه ها: نقش تبلیغات تلویزیونی بر سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه بانک تجارت طی سال‌های 1388- 1386
پدیدآورندگان: یارمحمدی، مهدی
کلیدواژه ها: بانک تجارت؛ بانکداری؛ تبلیغات تجاری؛ تلویزیون؛ سپرده های بانکی؛ قرض الحسنه؛ وسایل ارتباط جمعی
چکیده: تحولات روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی توجه همگان را در عرصه های مختلف به خود جلب کرده است. بکارگیری این فناوری در تلویزیون با عنایت به مخاطبان انبوه و دسترسی آسان به آن موجب شده فعالان حوزه اقتصادی برای توسعه خدمات و رقابت با سایر رقبا از طریق تلویزیون محصولات و خدمات خود را تبلیغ و معرفی کنند که این امر بوسیله آگهی ها در تلویزیون محقق می شود. این پژوهش با هدف شناخت نقش عوامل تاثیرگذار بر این جریان، مانند بودجه تبلیغاتی و محتوای آگهی های تلویزیونی در خصوص حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک تجارت طی سال های 86 تا 88 انجام شده است. با توجه به امکان دستیابی و محدود بودن تعداد آگهی های پخش شده طی سه سال، از روش نمونه گیری تمام شماری در این پژوهش استفاده و اطلاعات بدست آمده با روش آمار توصیفی و محتوای آگهی ها نیز با روش تحلیل محتوا بررسی گردید.با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص بودجه تبلیغاتی مشخص گردید که طی سه سال بودجه تبلیغات تلویزیونی با روند نسبتاً ثابتی افزایش داشته و با افزایش بودجه تبلیغاتی، میزان جذب نیز افزایش یافته و رابطه مستقیمی بین این دو متغیر برقرار است.درخصوص محتوای آگهی ها نیز بر اساس تحقیقات پیشین و چارچوب نظری تحقیق 12 متغیر بدست آمد که اطلاعات بعد از جمع آوری از طریق فراوانی نسبت درصدی داده ها، خلاصه و طبقه بندی گردید و سپس از طریق نرم افزار SPSS آمارهای توصیفی بدست آمد و نتایج بدست آمده در این خصوص عبارتند از: بیشترین تعداد آگهی های ساخته شده مدت زمانی بین 31 تا 45 ثانیه داشته اند و کمترین تعداد آگهی ساخته شده طی سه سال دارای مدت زمانی بین 1 تا 15 ثانیه بوده اند. بیشترین تعداد آگهی های ساخته شده، تکراری بین 16 تا 30 دفعه داشته اند. بیشترین تعداد آگهی‌های ساخته شده حاوی گفتار بوده و کمتر از حالت نوشتاری استفاده شده است. بیشترین تعداد آگهی‌های ساخته شده از ساختار ترکیبی نریشن و حک جملات استفاده کرده اند. بیشترین تعداد آگهی‌های ساخته شده طی سه سال از نمای لانگ شات استفاده نموده اند. بیشترین تعداد آگهی های ساخته شده از نظر سبک ساخت، دارای شیوه ترکیبی بوده که تصاویر رئال و انیمیشن با هم ترکیب و در ساخت آگهی بکار برده شده اند. بیشترین تعداد آگهی های ساخته شده از جاذبه هیجانی و کمترین تعداد آن از جاذبه اخلاقی استفاده می کرده اند. بیشترین تعداد آگهی های ساخته شده از مضامین مکان های فریبنده و شگفت انگیز استفاده نموده اند. بیشترین تعداد آگهی های تبلیغاتی با هدف سوق دادن مشتری به عمل ساخته شده اند. بیشترین تعداد آگهی‌های ساخته شده از نوع ترغیبی می‌باشند. می‌توان چنین نتیجه گرفت که بین محتوا وساختار آگهی‌های پخش شده در سال 1387 ارتباط مستقیم بیشتری نسبت به دو سال دیگر وجود دارد.
سال انتشار: 1389
زبان: فارسی

پایگاه اطلاع رسانی و مرجعیت علمی قرض الحسنه با هدف ایجاد مرجعیت دانش در حوزه قرض الحسنه، فرهنگ سازی، شبکه سازی، ترویج و توسعه گفتمانی قرض الحسنه، اطلاع رسانی تخصصی و عمومی در حوزه دستاوردها و اقدامات مثبت در بخش قرض الحسنه، تبیین انواع عقود بانکداری اسلامی در مسیر پیشرفت اقتصاد ذیل عقد قرض الحسنه ایجاد شده است.

دسترسی سریع

  • درباره ما

  • تماس با ما

  • مرجعیت علمی

  • پایگاه اطلاع رسانی

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی دولت

  • بانک مرکزی ج.ا.ایران

  • وزارت امور اقتصادی و دارایی

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

پایگاه تخصصی مرجعیت علمی و اطلاع رسانی قرض الحسنه

© 2023-2024 qardalhasan.ir. All Rights Reserved.